Pulang Kampung Untuk Pertama Kalinya




Beberapa hari sebelum lebaran 1437 H kemarin, saya ikut suami untuk pulang kampung ke Kabupaten Ketapang. Pulang kampung adalah hal yang baru bagi saya, rasa sedih tidak lebaran bersama mama, ayah beserta adik-adik di Pontianak membuat saya agak tak bersemangat untuk pulang kampung. Mama yang sangat tahu isi hati saya tanpa saya cerita sekalipun memberi sedikit wejangan. Mama bilang, "di sanak juga tempat keluarge kau long., jangan ceberut terus kalau di sanak yeh. Ingat, keluarge suami kau, keluarge kau juga.  Sayangi mereke, Long."

Akhirnya, minggu pagi super panas pada bulan puasa tempo hari saya dan suami pamit kepada mama dan ayah di Pontianak. Kami siap untuk mudik ke Ketapang naik kapal ferry.... Eh, kapal klotok :D

0 Response to "Pulang Kampung Untuk Pertama Kalinya"

Posting Komentar